Rookie alert!

Altijd leuk om te weten wie je forumgenoten zijn. Hier kun je je even voorstellen aan de rest van het forum.
23 Mrt 2017 21:10

  • Hey iedereen, mijn naam is Bart Orsel.

    Woon in Assen en ben zeer geinteresseerd in Airsoft.

    Ik kom zelf een beetje uit de game wereld, black ops I met M60 Oooh yeahhh en BF4.

    Black Ops 3 heb ik wel op de XB1 maar niet op een serieus niveau, op BF4 ben ik tot voorkort een Squad Leader geweest van een Amerikaanse Competitie Platoon.
    Deze Platoon is verdeeld geraakt en ik zag hierbij niet langer het nut om te blijven.

    Ook heb ik de datums en tijden gevonden op dit forum (YESH!) en kan niet wachten om jullie stuk voor stuk te mogen ontmoeten. :D
    Ik heb nog geen NABV pas, en heb nog geen VOG aangevraagd. Ik hoop dat het tijdens de ontmoeting klikt en dat ik mijn VOG en de pas daarna (A.S.A.P.) mag ontvangen.
    Ook heb ik een hele stapel brandende vragen. *I need a Medic!*

    Ik werk op de maandag en donderdag bij DitisAssen/DitisNewz, en ben natuurlijk zelf te bereiken via mijn e-mail of via mijn Facebook. :thumbup:

    Groetjes Bart Orsel

    "As i pull the trigger i feel all the mechanisms going in to motion, running smoothly."
    Devastator
    Sergeant First Class
    Sergeant First Class
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: 23 Mrt 2017 20:29

24 Mrt 2017 10:53

  • Welkom Bart op het ATA forum.
    Een vereiste en stelrege binnen ATA,l is dat een ieder welkom is om zich aan te sluiten bij ons team.

    Hieraan zijn wel wat voorwaarden verbonden:

    1. Een NAVB pas in bezit hebben!
    2. Na goedkeuring van het team zal er een uitnodiging uitgaan om kennis te maken.
    3. Teamspirit, Fairplay, commitment en respect voor elkaar.

    Dus voldoe je aan deze voorwaarden dan zal Bas (Teamleider) jou benaderen.

    Hoe is jouw ervaring op Airsoftgebied?
    Groeten,

    VT-67
    Primary weapon : ICS Transform4, Well MB-08 Sniper Rifle
    Side arm. : Blackwater 1911 R2 CO2 BB pistol
    : We Glock 18C GBB pistol
    Extra weapon. : Dummy knife
    VT-67
    Sergeant Major
    Sergeant Major
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: 07 Okt 2014 20:37
    Woonplaats: Groningen

24 Mrt 2017 10:55

  • Welkom op t forum Bart.

    Mocht je vragen hebben over ons of onze sport, shoot away :mrgreen:
    WaR^
    Command Sergeant Major
    Command Sergeant Major
     
    Berichten: 123
    Geregistreerd: 19 Apr 2014 22:03

24 Mrt 2017 17:02

  • VT-67 Bedankt voor de reply, :thumbup: ik heb tot op heden geen ervaring met Airsoft. Wel heb ik een beetje ervaring met paintball, maar dit valt verder te verwaarlozen. Verder vraag ik mij af wat voor afstanden er worden gehanteerd m.b.t. competitie/speelveld, aangezien ik ook (ergens) iets heb gelezen over een zeer groot speelveld. +/- 500m denk ik, alleen hoop dat dit toch meer is.

    Overigens heb ik wel al een bril van de bouw, ik hoop dat dit materiaal sterk genoeg is om mogelijke oog verwonding te voorkomen.

    Een aantal van mijn vragen zijn als volgt:
    AEG of GBBR?
    Er wordt hier en daar gezegd dat AEG makkelijk is in onderhoud maar een minder lange levensduur heeft dan de GBBR.
    Als ik voor kwaliteit en "semi" realisme wil gaan lijkt mij de GBBR beter. De wil om een GBBR te onderhouden is er zeker wel. Wel heb ik nog de nodige kennis nodig om apparaten juist te onderhouden.

    Airsoftshop in Drenthe of regio:
    Ik ben inmiddels erg bekend met de airsoftshop.be/nl maar heeft alleen een locatie in België, dit is voor mij niet haalbaar en zoek een betrouwbare winkel "in de buurt".

    WaR^:
    Voor vragen zal ik zeker in gedachten houden dat ik bij jou aan de juiste adress ben. :thumbup:
    Groetjes Bart,
    Devastator
    Sergeant First Class
    Sergeant First Class
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: 23 Mrt 2017 20:29

24 Mrt 2017 22:25

  • Hoi Bart,

    Tof dat je enthousiast bent :thumbup: Bij ons is het nodig om een NABV pas te hebben alvorens we je uitnodigen. Mocht je eens willen weten of airsoft net zo tof is als gamen, zou ik in jou geval je aanmelden als introducé bij een evenement/skirm. Een toffe locatie is D19 in Gasselte. Kijk maar eens op https://www.airsoftcombatsupport.nl/eve ... pen-events
    Op een skirm kan je ook kijken wat iedereen voor replica's heeft en vaak mag je er ook wel een paar keer mee schieten als je dit vraagt ;) Zo kom je erachter wat je tof vindt.

    Wat betreft een winkel, weet ik geen in de omgeving van Drenthe te vinden. Persoonlijk vindt ik bunker501 een top winkel met goede service. Je kunt online bestellen maar ook daar (in Enschede) een ruim assortiment replica's testen op de shooting range :D

    Voel je verder vrij om hier vragen te stellen. We helpen je graag verder.
    Gebruikers-avatar
    King JoJo
    Officieel ATA lid
    Officieel ATA lid
     
    Berichten: 311
    Geregistreerd: 04 Mrt 2014 19:17

24 Mrt 2017 23:58

  • Hoi Bart,

    Welkom op het forum van Airsoft Team Assen. Mocht je besluiten om 'n keer met een skirm mee te doen om te kijken
    of Airsoft iets is voor jou..... wees er dan op voorbereid dat er een grote kans is dat je er nooit meer vanaf komt :think: :mrgreen:

    See you on the 'Battlefield' :wave:

    Naiul
    Gebruikers-avatar
    Naiul
    Officieel ATA lid
    Officieel ATA lid
     
    Berichten: 187
    Geregistreerd: 08 Mei 2016 20:37
    Woonplaats: Boijl

25 Mrt 2017 11:19

  • King JoJo, heel erg bedankt voor de info. Hiermee kan ik me net wat meer mee uit de voeten. :D
    De ideale Primary voor mij zal zijn een auto fire die ook single shots kan, en die over lange afstanden toch accuraat is. (Dit is ook afhankelijk van hoeveel ervaring ik heb natuurlijk)
    Om hier een zwakke scope op te zetten (voor mid range) die "In combinatie" met een versterker omgetoverd word tot een Lange afstand Apparaat. Sniper

    Ik heb geen idee wat de de sterkte inhoud voor een scope en of twee scopes "combineren" uberhoudt mogelijk is. :?

    Naiul,
    Ik verwacht niets anders dan dat ik dagelijks bezig ben met Airsoft, zo niet als training dan also onderhoudt en of onderzoeken.

    Ik begreep dat er op 8 april van 1200 t/m 1600 uur een training is, en heb dit al in mijn agenda geplaatst. En zou er graag bij willen zijn om te kijken. (First Contact!)

    Als er vragen van jullie kant zijn of suggesties, ideen dan hoor ik deze natuurlijk ook graag.

    Groetjes Bart :wave:
    Devastator
    Sergeant First Class
    Sergeant First Class
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: 23 Mrt 2017 20:29

26 Mrt 2017 19:39

  • Hoi Bart,

    Geen probleem, je kunt ook altijd kijken naar open evenmenten op de NABV site zelf http://www.nabv.nl/evenementen
    Wanneer je een autofire replica hebt, zit je aan lager fps limiet dan een single-only fire replica. In de praktijk schiet je minder ver met een replica die full-auto kan, maar heeft het voordeel dat als je full schiet je kans groot is dat je iemand raakt ;) Verder kun je er prima dekking mee geven.

    Binnen ons team is de gezamenlijke afspraak dat een ieder die bij het team wil komen, in het bezit dient te zijn van een nabv pas (http://www.airsoft-assen.nl/lid-worden). Dit geldt ook voor aanwezigheid en kijken bij onze trainingen. Wanneer we naar skirms/evenementen gaan kun je als introducé gerust bij ons aansluiten. Wij melden dit ook op het forum onder skirms & events. Nu staat momenteel de trip naar Frankrijk op planning, dit behoort misschien niet tot je mogelijkheden. Naarmate het groen aan de bomen komt, worden er ook meer skims gepland.
    Gebruikers-avatar
    King JoJo
    Officieel ATA lid
    Officieel ATA lid
     
    Berichten: 311
    Geregistreerd: 04 Mrt 2014 19:17

27 Mrt 2017 10:45

  • Ah alright, ik zal morgen (dinsdag) mijn VOG aanvragen en alvast mij inschrijven bij de NABV.

    King JoJo, dit was inderdaad wel een goed puntje. Dit was mij even ontschoten. (Slordig van mij!)

    Ik heb mijn planning omgegooid en ben van plan om me in de winter meer op Lange Afstand te richten en zolang de temperatuur hoog genoeg is een GBBR te gebruiken om het team van dichtbij te assisteren en de vijand te onderdrukken.

    Zo zal ik een GBBR set hebben tijdens de lente, herfts en de zomer verder is mijn planning om een speciale L.A. set te hebben voor de winter.

    Flexibel invallen is een van mijn "specialiteiten", zo kan ik makkelijk schakelen tussen het een en ander.

    Frankrijk wordt hem op dit moment inderdaad niet, ook m.b.t. de pas, gear and equipment.

    Hoe groot zijn de Squads? Max van 5 man of verschilt dit?

    En hoeveel tijd ging er bij jullie overheen voordat je de VOG binnenkreeg?

    Is er toevallig iemand die binnenkort vanuit Assen naar Bunker501 gaat, is het dan mogelijk om mij dan mee te laten kijken?

    Met vriendelijke groet,
    Bart Orsel
    Devastator
    Sergeant First Class
    Sergeant First Class
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: 23 Mrt 2017 20:29

27 Mrt 2017 20:19

  • Laat je het ff weten als je je NABV pas hebt? Bij mij duurde VOG (die je voor je pas nodig hebt) iets van 2 weken.

    Tip: Speel eerst een aantal keer voordat je een heel arsenaal aan replica's en gear aanschaft. Zo kom je erachter komen wat je tof vindt en bespaart je geld in het begin ;)

    Niet iedereen kan elke skirm, daarom varieert het van 5 tot 10 man. In zeker zin functioneren we als 1 squad/team, maar de details ga je wellicht meemaken. ;)
    Gebruikers-avatar
    King JoJo
    Officieel ATA lid
    Officieel ATA lid
     
    Berichten: 311
    Geregistreerd: 04 Mrt 2014 19:17

Volgende


Terug naar Nieuw forumlid?




Informatie
  • Wie is er online?
  • Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
cron